DIY

För ett tag sen hittade jag massor av billiga nitar på ebay. Länge funderade jag på hur jag skulle använda dom och kom till slut fram till att bara köra. Jag grävde fram en gammal mysig stickad tröja från Gina Tricot och nitade ena axeln. Använde både runda och pyramid-nitar och jag tror jag är ganska nöjd.
Jag kommer säkert ändra lite på den senare. Men visst gav det tröjan ett helt nytt liv?

Före

 

 

 

Efter

Postat av: Jennifer

Hej! :) Jag vet att du brukar sy balklänningar och andra fina klänning till andra. En fråga, vad brukar du ta för pris för att göra detta? Betalar den som ska ha den tyget själv och sen ett arbetespris till dig eller hur brukar du lägga upp det? Ska nämligen sy en balklänning till en kompis nästa år men vet inte riktigt vad jag ska ta för det. Tacksam för svar, kramar

Riktigt snyggt förresten! :)

Svar: Hej! Vad roligt att göra en balklänning! Jag brukar göra så att jag tar mellan 1500 kr och 2500 kr för arbetet sen kan jag hjälpa till att skaffa material. Men i början tog jag betydligt mindre, hälften till och med. Sen har jag höjt varje år ju mer erfarenhet jag får. Det är ju ett tidskrävande projekt så det är viktigt att inte vara för snäll. Men sen beror det ju mycket på hur mycket arbete du behöver lägga ner på den. Saker att tänka på i början är hur många provningar? Är det en svår modell på klänningen? Är det mycket tidskrävande handsömnad och/eller detaljer? Ta det du känner att din tid är värd. Sen kan du tänka att en balklänning tar ca 25 timmar. Diskutera med din kompis vad hon har tänkt sig och så kan du komma med prisförslag så kommer ni säkert fram till något som passar er båda. Lycka till!Och tack :)
Issa

2012-10-24, 12:00:35 - URL: http://jeenlicious.blogg.se
Postat av: Jennifer

Okej :) Tack så jättemycket för svaret! Kommer definitivt att hjälpa mig! Jag har sytt väldigt mycket tidigare så jag vet mycket väl hur mycket energi som läggs ner och hur många timmar det tar. Bra att veta lite hum om ett rimligt pris i alla fall :) Tusen tack!

Och när det gäller kursen, digital modeskiss, så vad roligt! Första delen med illustrator som du såg var riktigt rolig då den var inom modedesign området, andra delen med photoshop är inom textil men inte riktigt inom kläder. Och trejde delen vet jag inte riktigt än vad den innehåller. Tycker i alla fall att du ska söka till den , trots att inte alla moment är inom mode och sen de klart är det en fördel att du gillar sitta att pilla med programmen också.

2012-10-25, 00:12:08 - URL: http://jeenlicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till toppen