Lite tankar


 
I gymnasiet hade jag flera veckors praktik på Göteborgsoperans herratelje. Jag fick hjälpa till med småsaker sömnadsmässigt eftersom jag inte kunde särskilt mycket än, men jag fick vara med på möten, se repetioner, gå på rundtur och se de olika avdelningarna och blev förälskad. Jag har länge tänkt att det vore roligt att jobba på en stor teater och få skapa kostymer till musikaler, baletter och operor. Jag själv har tagit danslektioner sen tidig tonår och sjungit mycket i luciakörer och till och med blivit utnämnd till lucia två gånger.
 
Den världen är något som alltid inspirerat mig, särskilt efter min praktik där. Men eftersom jag älskar alla delar så mycket, och man måste vara väldigt nischad för att jobba på ett sånt ställe så drog jag mig för att gå vidare med det. Om jag jobbade med att sy, skulle jag tröttna? Det är en lång utbildning. Dessutom behöver man flytta för både ett sånt jobb och för en sådan utbildning och jag var så där riktigt nykär i min nuvarande sambo när jag slutade gymnasiet, som inte ville flytta. Det var mycket blandade känslor och nu har jag planer på att börja plugga till hösten. Kanske ska man ta chansen och söka en skrädderiutbildning?
 
 
 
Om inte annat har jag tagit en annan chans och sökt till en lokal teaterförening som jag snart ska på audition för deras höstproduktion Oliver.
 
Om inte annat kanske dom låter mig hjälpa till med garderoben. Det vore bara kul att sätta en fot i den världen igen. 
Postat av: Jennifer

Åh vilken rolig praktikplats! :)

Berätta gärna förresten om vad du tycker om mina modevisningsfilmer jag nyligen lagt ut :)

2013-02-18, 16:48:30 - URL: http://jeenlicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till toppen